top of page

Start 2021 met nieuwe Advodata versie 60!



We vatten het nieuwe jaar aan met een heuse update van Advodata! De advocatensoftware wordt door ons team dagelijks bijgestuurd en aangevuld met nieuwe functionaliteiten. En tweejaarlijks lanceren we een grote update aan onze klanten. Zo zorgen we ervoor dat we steeds mee zijn met de noden binnen de juridische wereld.

Functionaliteiten op vraag van de gebruikers

Onze klanten bouwen mee aan Advodata. Ze zijn ons klankbord en partner in de Advodata community. Door hun dagelijkse input kan ons team duidelijke prioriteiten en noden noteren die zich binnen het softwarepakket situeren. Elke aanvraag wordt gelogd en daarna aan onze prioriteitenlijst toegevoegd. Nieuwe functionaliteiten ontstaan op vraag van klanten, maar ook het ontwikkelingsteam zelf denkt na over hoe we de workflow van advocaten kunnen blijven optimaliseren. De behoeftes van onze community worden door de Advodata ontwikkelaars omgezet in functionele antwoorden.


Nieuw in Advodata

Advodata versie 60 bevat heel wat extra features. Het dashboard werd aanzienlijk uitgebreid met extra vensters, interessante lijsten, enz. Documentbeheer werd uitgebreid met prestatieregistratie, favorieten en prioriteitenlijsten. Prestatieoverzichten kregen een upgrade en negatieve prestaties kunnen nu ook worden toegevoegd.



EEN OVERZICHT VAN DE NIEUWIGHEDEN


NIEUWE FUNCTIONALITEITEN


DASHBOARD

  • De dossierlijst met openstaande prestaties werd toegevoegd. De grenswaarde kan ingegeven worden in de globale instellingen. Uw voordeel: Hierdoor krijgt u snel een overzicht van welke dossiers factureerbaar zijn.

  • De lijst ‘Recente onderwerpen / openstaande prestaties’ werd uitgebreid met een filter en een exportfunctie. Uw voordeel: U kunt nu de dossiers met openstaande prestaties filteren op basis van saldo. Zo print u op een eenvoudige en vlotte manier de factureerbare dossierlijst af.

  • U kan standaard ‘recente onderwerpen’ in de dossierlijst vastleggen via ‘Mijn instellingen’. Bijvoorbeeld: ‘Dossiers met openstaande prestaties’ Uw voordeel: Open Advodata met uw favoriete informatie.

  • Personaliseer het dashboard. Gebruik hiervoor de instelknop rechtsboven om te bepalen welke info uw persoonlijk dashboard moet bevatten. Maximum 4 items kunnen geactiveerd worden. De mogelijke items zijn: Uw voordeel: Open Advodata met uw favoriete informatie.


PARTIJEN

  • Zet partijtypes op niet-actief zodat ze niet meer getoond worden in de dropdowns (partijfiche/dossierfiche - partij toevoegen/...) Uw voordeel: Dit zorgt voor duidelijkheid en overzicht.

  • Het importeren van partijen vanuit het DPA adressenbestand kan voortaan in Hoofdletters. Hiervoor werd een globale instelling voorzien. Uw voordeel: uw voorkeurslay-out voor namen, adressen en gemeentes wordt over uw database doorgetrokken zonder extra werk.

  • Er werden extra partijtypes toegevoegd. Zowel onder ‘Betrokken partijen’ als onder ‘Actoren’. Zo kunt u voortaan verzekeringsmaatschappijen als betrokken partij registreren als ook mandataris-curator, mandataris – voorlopig bewindvoerder,… als actoren gebruiken in uw dossier. Uw voordeel: De extra partijtypes zorgen voor duidelijker beheer van uw dossierpartijen. Maar ook voor correcte opmaak van briefwisseling etc.


DOSSIERS

  • Voortaan worden ook de mails die naar een specifieke partij worden gestuurd vanuit de info- & partijenfiche van een dossier, opgeslagen in de dossierdocumenten. Uw voordeel: U bouwt een overzichtelijk en volledig digitaal dossier op.


DOCUMENTEN

  • Er is een nieuw venster ‘Favoriete’ documenten. Uw voordeel: Raadpleeg snel en eenvoudig uw favoriete documenten.

  • Er is een nieuw venster documenten met ‘Hoge prioriteit’. Uw voordeel: Raadpleeg snel en eenvoudig uw documenten met hoge prioriteit.

  • Er werden extra instellingen toegevoegd op gebruikersniveau met betrekking tot het registreren van prestaties bij mailverkeer. In ‘Mijn instellingen’ op het tabblad ‘Agenda en prestaties’ vindt u onderaan 2 nieuwe instellingen die u toelaten prestaties te registreren. Uw voordeel: U kan nu eenvoudige prestaties rond uw mailverkeer registreren.

  • In het documentoverzicht werd een extra ‘€’ icoon toegevoegd om de prestatieregistratie weer te geven. Via het context-menu kunt u vanaf een document een gekoppelde prestatie beheren. Door het icoon toe te voegen in het overzicht is ook onmiddellijk duidelijk welke documenten geen gekoppelde prestatie hebben. Uw voordeel: Raadpleeg/registreer duidelijk en snel uw prestaties gelinkt aan documenten.

  • Registreer prestaties vanaf uw documenten:

    • Dit kan bij briefwisseling vanuit de afdruk/mail functionaliteit in de Word Add-In. vanuit het documentenoverzicht in Advodata.

    • Bij e-mails kan u… mailen vanuit een dossier. mailen vanuit de Advodata invoegtoepassing in Word. een ontvangen of verstuurde e-mail registreren vanuit de Advodata invoegtoepassing in Outlook.

Uw voordeel: Geen tijdverlies meer doordat u in het mailregistratievenster onmiddellijk uw prestatie kan registreren.



AGENDA

  • U kunt nu agenda-items uitklappen om meer details te zien. Uw voordeel: extra informatie is snel zichtbaar voor alle gebruikers.


PRESTATIES

  • De prestatietypes werden uitgebreid met een statistiek-categorie. Hiermee kan u bepalen of het prestatietype al dan niet meegeteld moet worden in de statistieken. Uw voordeel: U kunt ervoor kiezen om bepaalde prestatietypes wel of niet op te nemen in de statistieken. Dit kan bij bijvoorbeeld ‘provisies’.

  • Negatieve prestaties zijn voortaan ook mogelijk. Uw voordeel: U registreerde te veel prestaties maar ook opgevraagde provisies kunt u in uw prestatieoverzicht verwerken.

  • Er werd een extra tabblad toegevoegd waar u een duidelijk overzicht per prestatietype en prestatiecategorie kan vinden. Dit om u beter inzicht te geven in uw cijfers. Uw voordeel: Meer overzicht in uw prestaties .

  • Op het prestatieoverzicht kan u nu zien op welke factuur een prestatie werd aangerekend. Uw voordeel: U ziet duidelijk op welke factuur een prestatie werd aangerekend.


BERICHTEN

  • Het berichtencentrum werd uitgebreid met systeemmeldingen. Hierdoor kan het Advodata team belangrijke meldingen in uw berichtencentrum plaatsen. Uw voordeel: het Advodata team kan u hierdoor op de hoogte houden van updates, webinars, videotutorials, enz. Dit zal de communicatie aanzienlijk verbeteren.

  • Met de nieuwe notificatie pop-up kunt u - zolang er openstaande berichten zijn - instellen dat er om de 10 minuten een notificatie op uw scherm verschijnt. Deze instelling vindt u bij ‘Mijn instellingen’ onder ‘Dossiers, partijen en documenten’. Uw voordeel: Verlies geen enkel openstaand bericht uit het oog.


FISCALE FICHE

  • De fiscale fiche is voortaan ook toegankelijk vanuit de Boekhouding. Er werd hiervoor in het lint een knop toegevoegd naast de ‘Aangiftes’. Uw voordeel: Boekhoudkundige medewerkers kunnen fiscale fiches raadplegen zonder daarvoor de volledige dossiers te moeten openen.


GEBRUIKERS

  • Per dossierklasse kunnen voortaan per gebruiker rechten ingesteld worden.

  • Alle in-actieve gebruikers werden onzichtbaar gemaakt op plaatsen waar ze niet nodig zijn. Uw voordeel: Ex-medewerkers kunnen niet meer actief gebruikt worden. Hun historieken blijven wel behouden.


INSTELLINGEN

  • Nieuw: beheer van registratiegroepen. Om prestatieregistratie bij briefwisseling of mailverkeer mogelijk te maken kan u registratiegroepen definiëren. Deze vindt u onder ‘instellingen > prestaties > registratiegroepen’. (in onze aankomende video kunt u hierover meer leren) Uw voordeel: Met registratiegroepen kunt u vlotter prestaties registreren bij een document en mailverwerking.


ONDERSTEUNING

  • In het menu ‘ondersteuning’ werd een knop voorzien dat toegang biedt tot het Advodata Invitatie Programma. Uw voordeel: Nodig een collega confrater uit om kennis te maken met Advodata. Wordt hij/zij klant? Dan ontvangt u een mooi tegoed op uw klantenaccount.


ALGEMEEN

  • Het ‘Snel zoeken’-icoontje werd toegevoegd in de menubar. (Sneltoets ALT + F) Dossiernummer opzoeken vb. 2019 Partij opzoeken vb. Smet

  • Er werd een lijst met sneltoetsen toegevoegd aan de handleiding (p. 27)


BUGFIXES Wat werd opgelost?

  • Opgelost: Snelzoeken bij asynchrone context.

  • Opgelost: Validatie van BTW-nummers bij aanmaken van partijen.

  • Het snelheidsprobleem in Advodata werd aangepakt.

  • De agenda-items van inactieve kalenders werden aangepast.

  • Opgelost: Weergave totalen Debet & Credit op financieel uittreksel.


Nodig iemand uit voor een kennismaking

Bent u een tevreden klant van Advodata? En kent u een confrater die met zijn/haar kantoor en Advodata een mooie stap vooruit zou maken richting een digitale kantooromgeving? Gebruik dan ons Invitatie Programma en verdien zelf een tegoed op uw account bij Alfa Software Solutions.


bottom of page