Het belang van goede advocatensoftware



Het ideale instrument

In de moderne advocatuur, is automatisatie van de workflow in een advocatenkantoor van groot belang. Het zorgt ervoor dat de gemiddelde werkdag van de advocaat overzichtelijk en efficiënt verloopt. Een gepaste advocatensoftware is daarvoor het ideale instrument. Het houdt uw lopende dossiers bij zodat u het overzicht behoudt, het maakt automatisch de nodige berekeningen waardoor u snel kan werken, het zorgt ervoor dat een officieel document in enkele klikken verstuurd wordt, het houdt uw boekhouding in detail bij en zo verder.


Éen centrale plaats

Omdat de bedrijfsprocessen in een advocatenkantoor zo specifiek zijn, is een gerichte software op maat van de advocaat geen overbodige luxe. U bent vast bezig met heel wat verschillende dossiers en partijen op hetzelfde moment. Wat is dan aangenamer dan al uw data op één centrale plaats te kunnen beheren? Als het goed is, is het daarbij gelinkt met het DPA (Digitaal Platform voor de Advocaat) waardoor u de veranderingen in het juridisch landschap op de voet kan volgen en snel opzoekingswerk kan verrichten.


Een team waarop u kunt vertrouwen

U staat er bovendien niet alleen voor. Het team dat achter de ontwikkeling van het softwarepakket zit, begeleidt u bij obstakels en alle updates die er doorheen de jaren insluipen. Uw advocatensoftware blijft daardoor steeds up-to-date en gaat zo automatisch mee met zijn tijd. Zo weet u dat uw digitaal kantoor steeds voorbereid is op de juridische toekomst.


Daarbij luistert de toonaangevende softwarebouwer ook naar de feedback van zijn gebruikers. En vormt u op die manier een team met als gemeenschappelijk doel; de efficiëntie van de workflow in uw advocatenkantoor te blijven optimaliseren. Samen met de andere gebruikers van dezelfde advocatensoftware, vormt u daarbij onderdeel van een community die tips & tricks onderling deelt.


Kies voor een all-in softwarepakket

Niet alle advocatensoftwarepakketten bieden meteen álle functionaliteiten aan die nodig zijn tijdens de werkdag van een advocaat. Maar sommige, waaronder Advodata, wel. Welke functionaliteiten heeft u nodig in uw dagelijkse workflow? Dat is dossierbeheer, prestatiebeheer, documentbeheer, partijbeheer en agendabeheer, daarbij ook het maken van berekeningen, het bijhouden van de boekhouding en werken met de DPA integratie. Als u sowieso mag genieten van álle nodige functionaliteiten, komt u later niet voor verrassingen te staan. U weet dan dat uw advocatensoftware u nu en in de toekomst optimaal kan ondersteunen in al uw werkzaamheden.


Cybersecurity is hoogstnoodzakelijk

Bij Advodata heeft u daarbij het voordeel dat dit gelinkt is aan een full service IT bedrijf. Dit betekent dat u ook uw volledige IT infrastructuur bij dezelfde partner kan laten voorzien. Als prioriteit in de juridische sector, zien ze er op toe dat u optimaal beschermd bent tegen cyberaanvallen. Het is ongetwijfeld van hoogstnoodzakelijk belang dat uw data en dossiers niet enkel efficiënt beheerd worden, maar daarbij ook uitermate beveiligd zijn.



Bent u benieuwd of onze advocatensoftware interessant is voor uw kantoor?

Download onze gratis proefversie of neem contact op met ons team.

Laten we vrijblijvend vergelijken!

Eenvoudige en overzichtelijke advocatensoftware.

Processiestraat 2, 8790 Waregem

BE0436 550 577

© 2021 Alfa Software Solutions

Volg ons

  • YouTube
  • LinkedIn
  • Facebook